I. POSTANOWIENIA OGÓLNE
- Niniejszy Regulamin określa ogólne warunki, zasady oraz sposób świadczenia Usługi montażu za pośrednictwem Sklepu Internetowego www.febestore.pl (zwanego dalej: „Sklepem Internetowym” lub „Sklepem”).
- Usługodawcą (zwany dalej: „Usługodawcą”) jest DOMAX SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ z siedzibą w Łężycach, al. Parku Krajobrazowego 109, 84 – 207 Koleczkowo, zarejestrowana przez Sąd Rejonowy Gdańsk - Północ w Gdańsku, VIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, nr KRS: 0000249198, NIP: 9581516855, REGON: 220178288, o kapitale zakładowym w wysokości: 5 000 000,00 zł. , BDO 000143606.
- Kontakt z Usługodawcą odbywa się poprzez:
- wiadomość e-mail, na adres: biuro@febe.store,
- telefonicznie pod numerem: +48 506 169 718,
- formularz kontaktowy znajdujący się w Sklepie. - Niniejszy Regulamin jest nieprzerwanie i nieodpłatnie udostępniony przez Usługodawcę w witrynie internetowej www.febestore.pl, w sposób umożliwiający Klientom jego pozyskanie, odtwarzanie i utrwalanie jego treści poprzez wydrukowanie lub zapisanie na nośniku w każdej chwili za pomocą systemu informatycznego, którym posługuje się Klient.
- W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie zastosowanie mają postanowienia Regulaminu Sklepu www.febestore.pl (dalej również jako: ,,Regulamin Sklepu”), dostępnego na stronie Sklepu, a w przypadku sprzeczności pomiędzy zapisami niniejszego Regulaminu oraz Regulaminu Sklepu, zastosowanie znajduje niniejszy Regulamin.
II. DEFINICJE
Pojęcia określone poniżej mają następujące znaczenie:
Usługa montażu – Usługa świadczona przez Usługodawcę, na zasadach określonych w niniejszym Regulaminie, która polega w szczególności na transporcie pergoli do Klienta i jej montażu w miejscu przez Klienta wyznaczonym;
Pergola – budowla ogrodowa w postaci zacienionej alei lub element budynku w architekturze, oferowana do sprzedaży na stronie internetowej Usługodawcy, będąca przedmiotem Usługi montażu;
Usługi – usługi świadczone przez Usługodawcę na rzecz Klienta na odległość w rozumieniu przepisów Ustawy o prawach konsumenta;
Ustawa o prawach konsumenta – ustawa z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (Dz. U. 2014, Nr 827);
Klient – osoba fizyczna posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych, osoba prawna lub jednostka organizacyjna nie posiadająca osobowości prawnej, która może zlecić Usługodawcy wykonanie Usługi montażu na zasadach określonych niniejszym Regulaminem;
Konsument - Klient będący konsumentem w rozumieniu art. 22[1] Kodeksu cywilnego;
Przedsiębiorca – Klient będący przedsiębiorcą w rozumieniu art. 43[1] Kodeksu cywilnego;
Umowa – Umowa o świadczenie Usługi montażu;
Zamówienie - oświadczenie woli Klienta, zmierzające bezpośrednio do zawarcia Umowy o świadczenie Usługi montażu, na zasadach określonych w niniejszym Regulaminie;
Regulamin – niniejszy dokument;
Towar – produkt prezentowany w Sklepie Internetowym, którego opis jest dostępny przy każdym z prezentowanych produktów;
Wykonawca – podmiot specjalizujący się w realizacji Usługi Montażu pergoli, wykonujący usługi na rzecz Usługodawcy.
III. ZASADY ŚWIADCZENIA USŁUG
- W ramach prowadzonej działalności gospodarczej Usługodawca świadczy Usługi, a w szczególności Usługę montażu.
- Świadczenie Usługi montażu odbywa się na zasadach i w zakresie wskazanym w Regulaminie.
- Usługodawca realizuje Usługę montażu za pośrednictwem Wykonawcy.
- Usługodawca może uzgodnić z Klientem indywidualne zasady świadczenia Usługi montażu lub świadczenia innych Usług niż określone niniejszym Regulaminem. W celu ustalenia możliwości uzgodnienia indywidualnych zasad świadczenia Usługi montażu lub świadczenia innych Usług, Klient powinien skontaktować się z Usługodawcą za pośrednictwem środków komunikacji wskazanych w pkt. I ppkt. 3 niniejszego Regulaminu.
- Świadczenie dodatkowych Usług mogą regulować również odrębne regulaminy.
IV. USŁUGA MONTAŻU
- Usługodawca umożliwia złożenie Zamówienia na Usługę montażu w zakresie prezentowanym w Serwisie.
- Świadczenie Usługi montażu wymaga złożenia Zamówienia. Warunkiem złożenia Zamówienia Usługi Montażu jest złożenie zamówienia na zakup Pergoli oraz posiadanie aktywnego konta poczty elektronicznej.
- W celu Zamówienia Usługi montażu, podczas procesu zakupu Pergoli, Klient wybiera opcję Usługi montażu, a następnie wypełnia pola formularza Zamówienia oznaczone jako obowiązkowe. Zamówienie zostaje złożone Usługodawcy przez Klienta w formie elektronicznej i stanowi ofertę zawarcia Umowy będącej przedmiotem Zamówienia. Oferta złożona w postaci elektronicznej wiąże Klienta, jeżeli na podany przez Klienta adres poczty elektronicznej Usługodawca prześle potwierdzenie przyjęcia do realizacji Zamówienia, które stanowi oświadczenie Usługodawcy o przyjęciu oferty Klienta i z chwilą jej otrzymania przez Klienta zawarta zostaje Umowa.
- Po zawarciu Umowy Usługodawca potwierdza Klientowi będącemu Konsumentem jej warunki, przesyłając je na adres poczty elektronicznej.
- Usługodawca w stosunku do Klientów nie będących Konsumentami zastrzega sobie prawo do odmowy realizacji Zamówienia, bez podania przyczyny.
- Usługodawca prezentuje na stronach Serwisu informacje o cenach Usług montażu. Ceny podawane są w złotych polskich i zawierają wszystkie składniki, w tym podatek VAT i inne opłaty.
- Klient dokonuje płatności za Usługę montażu wraz z płatnością za zamówiony Towar, zgodnie z Regulaminem Sklepu Internetowego.
- Usługodawca rozpoczyna świadczenie Usługi montażu, po przesłaniu Klientowi na jego adres poczty elektronicznej wskazany podczas składania Zamówienia, potwierdzenia przyjęcia Zamówienia.
- W terminie 5 dni od potwierdzenia przyjęcia Zamówienia, Wykonawca kontaktuje się z Klientem w celu ustalenia terminu montażu Pergoli.
- Termin montażu Pergoli nie powinien przekraczać 25 dni od dnia potwierdzenia przyjęcia Zamówienia przez Usługodawcę. W przypadku, gdy Pergola nie jest dostępna w magazynie, termin montażu ulegnie wydłużeniu o czas niezbędny na jej sprowadzenie, o czym Klient zostanie poinformowany.
- Termin montażu Pergoli określony w ust. 10 powyżej może zostać wydłużony w przypadku wystąpienia siły wyższej. Termin „siła wyższa" oznacza zdarzenie, którego nie można było przewidzieć przy zachowaniu staranności wymaganej w stosunkach gospodarczych, które jest zewnętrzne w stosunku do Klienta, Usługodawcy lub Wykonawcy, któremu nie mogli się oni przeciwstawić, działając z należytą starannością. Zdarzeniami Siły wyższej w rozumieniu Regulaminu są w szczególności: trzęsienie ziemi, powodzie, epidemie i inne zdarzenia elementarnych sił przyrody.
- Usługa montażu realizowana jest w odległości do 100 kilometrów od siedziby Usługodawcy.
- Usługa montażu Pergoli wykonywana jest na podłożu przygotowanym przez Klienta.
- Klient może zlecić przygotowanie podłoża pod montaż pergoli Wykonawcy na warunkach indywidualnie z nim uzgodnionych. Jest to usługa realizowana poza ustaleniami z Usługodawcą i w tym zakresie postanowienia Regulaminu nie obowiązują.
- Wykonawca w dniu montażu Pergoli, ocenia czy Klient z należytą starannością przygotował podłoże pod Usługę montażu. W przypadku braku przygotowania podłoża, bądź przygotowania podłoża w sposób nienależyty, lub w sytuacji, gdy realizacja Usługi montażu okaże się niemożliwa z winy Klienta, Klient zobowiązany jest do pokrycia kosztów dojazdu Wykonawcy do Klienta w wysokości 20% wartości Usługi montażu poprzez dokonanie zapłaty tej kwoty na rachunek bankowy Usługodawcy w terminie 3 dni od planowanego montażu.
- W przypadku wystąpienia sytuacji opisanej w ust. 15 powyżej, Wykonawca ustali z Klientem nowy termin realizacji montażu Pergoli. W sytuacji, gdy Klient zrezygnuje z Usługi montażu, Sklep zwróci Klientowi kwotę zapłaconą za Usługę montażu pomniejszoną o 20% jej wartości.
- W celu realizacji Usługi montażu, Klient zobowiązany jest do udostępnienia Wykonawcy energii elektrycznej o napięciu 230 V. W przeciwnym razie, Klient zobowiązany jest do poinformowania Wykonawcy o braku takiej możliwości w trakcie ustalania terminu montażu Pergoli.
V. PRAWA I OBOWIĄZKI KLIENTÓW
- Klient będący Konsumentem może odstąpić od Umowy, w tym od Umowy o świadczenie Usług, w terminie 14 dni od dnia zawarcia Umowy bez podania przyczyny poprzez złożenie stosownego oświadczenia Usługodawcy, którego wzór udostępniany jest na stronie Sklepu, o ile w chwili składania Zamówienia nie wyraził zgody na spełnienie świadczenia przed upływem terminu do odstąpienia od Umowy.
- Klient jest zobowiązany do:
a. postępowania w sposób zgodny z prawem, dobrymi obyczajami oraz postanowieniami niniejszego Regulaminu mając na uwadze poszanowanie dóbr osobistych i prawa własności intelektualnych osób trzecich;
b. przekazywania danych zgodnych ze stanem faktycznym w sposób nie wprowadzający w błąd;
c. niezwłocznego informowania Usługodawcy o zmianach danych mających wpływ na realizację Usługi montażu;
d. niestosowania urządzeń, oprogramowania oraz metod mogących zakłócić działanie Serwisu;
e. niedostarczania treści o charakterze bezprawnym. - Klient nie może prowadzić działań zmierzających do obciążania skrzynek odbiorczych innych Klientów czy Usługodawcy, a w szczególności nie jest dopuszczalne wysyłanie wiadomości reklamowych.
VI. OCHRONA DANYCH OSOBOWYCH
Podane przez Klientów dane osobowe Usługodawca zbiera i przetwarza zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa oraz zgodnie z Polityką Prywatności dostępną na stronie Sklepu.
VII. POSTANOWIENIA KOŃCOWE
- Wszelkie prawa do Sklepu Internetowego, w tym majątkowe prawa autorskie, prawa własności intelektualnej do jego nazwy, domeny internetowej, strony internetowej Sklepu Internetowego, a także do formularzy, logotypów należą do Sprzedawcy, a korzystanie z nich może następować wyłącznie w sposób określony i zgodny z Regulaminem.
- Zawarte w niniejszym Regulaminie zapisy dotyczące Konsumenta, w przedmiocie odstąpienia od umowy oraz reklamacji, stosuje się do osoby fizycznej zawierającej umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie posiada ona dla tej osoby charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej. Nie stosuje się zapisów o pozasądowych sposobach rozstrzygania reklamacji i dochodzenia roszczeń.
- Rozstrzyganie ewentualnych sporów powstałych pomiędzy Sprzedawcą a Klientem, który jest Konsumentem, zostaje poddane sądom właściwym zgodnie z postanowieniami właściwych przepisów Kodeksu postępowania cywilnego.
- Rozstrzyganie ewentualnych sporów powstałych pomiędzy Sprzedawcą a Klientem, który jest Przedsiębiorcą zostaje poddane sądowi właściwemu ze względu na siedzibę Sprzedawcy.
- W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie mają zastosowanie przepisy Kodeksu cywilnego, przepisy Ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną, przepisy Ustawy o prawach Konsumenta oraz inne właściwe przepisy prawa polskiego.
- O wszelkich zmianach niniejszego Regulaminu każdy Klient zostanie poinformowany poprzez informacje na stronie głównej Sklepu Internetowego zawierającej zestawienie zmian i termin ich wejścia w życie. Klienci posiadający Konto zostaną dodatkowo poinformowani o zmianach wraz z ich zestawieniem na wskazany przez nich adres poczty elektronicznej. Termin wejścia w życie zmian nie będzie krótszy niż 14 dni od dnia ich ogłoszenia. W razie, gdy Klient posiadający Konto Klienta, nie akceptuje nowej treści Regulaminu obowiązany jest zawiadomić o tym fakcie Sprzedawcę w ciągu 14 dni od daty poinformowania o zmianie Regulaminu. Zawiadomienie Sprzedawcy o braku akceptacji nowej treści Regulaminu skutkuje rozwiązaniem Umowy.